“W wiosennej kolekcji QUIOSQUE z pewnością nie zabraknie kolorów i oryginalnych printów, z których marka jest znana. Klientkom z pewnością przypadną do gustu propozycje, które łączą w sobie elegancję i funkcjonalność.” - mówi Joanna Raczyk, Dyrektor działu zakupów PBH S.A. (Quiosque). Jakie zatem trendy będą najpopularniejsze w ciągu najbliższych miesięcy i czego możemy spodziewać się w ofercie marki?
Trend I: Kolor
Wiosna 2023 to kontynuacja stylu dopamine dressing. Intensywne barwy doskonale korespondują z budzącą się do życia naturą. Jednak w tym sezonie w przeciwieństwie do poprzednich, prym wiodą monochromatyczne stylizacje w mocnych nasyconych kolorach. Prawdziwym hitem będą kobalt i kanarkowa żółć. W szafie warto mieć także coś o barwie Viva magenta uznanej przez Pantone za kolor roku 2023. Projektanci docenili również kojarzący się z romantycznym dziewczęcym stylem pastelowy róż. Wiosną 2023 pojawia się on w nowym wydaniu, połączony z minimalistycznymi krojami, które podkreślają jego świeżość i zmysłowość.
W trendach nie mogło zabraknąć również klasyki, czyli beżu. W tym sezonie w pełni wykorzystujemy uniwersalny charakter tego koloru, który pasuje na większość okazji i do każdego typu urody. Ecru, kamienny i piaskowy beż, w kolekcji QUIOSQUE pojawiają się sukienki, swetry i kurtki w tych odcieniach.
Trend II: Sukienka
Jak wspomnieliśmy powyżej, wiosna 2023 to czas kobiecości. A co podkreśla ją lepiej niż sukienka? W tym sezonie to one zdominowały wybiegi. Od nawiązujących do antyku sukni z drapowaniami i asymetrycznymi wycięciami, przez zmysłowe bieliźniane modele po lekko oversize’owe fasony ze skóry. Sukienki są również ważnym elementem kolekcji QUIOSQUE. W propozycjach znajdziemy wiele kobiecych i jednocześnie funkcjonalnych modeli. Nie zabraknie stylowych fasonów na wiosenne uroczystości oraz sukienek biznesowych. Ponadczasowe, uniwersalne kroje stały się doskonałym tłem dla oryginalnych printów, które są znakiem rozpoznawczym marki. Wiosną 2023 dominować będą przede wszystkim kwiaty w różnych odsłonach, łączki, nadruki w makroskali, a także formy 3D. Pojawią się także wzory w postaci autorskich rysunków oraz kobiece groszki i klasyczne prążki.
Trend III: Powrót do (nieodległej) przeszłości
Projektanci chętnie sięgają po inspiracje do historii mody, nie inaczej jest wiosną 2023. Jednymi z najważniejszych trendów są stylizacje oparte o dżins, w nowej odsłonie pojawia się on nie tylko w wydaniu codziennym, ale również jako element looku na wielkie wyjście. Dla tych, którzy pamiętają kultową dżinsową suknię, którą Britney Spears miała na sobie podczas AMA w 2001 nie jest to zaskoczeniem. Modny będzie właściwie każdy odcień denimu, klasyczny granat, jasny, a nawet kolorowy. W kolekcji QUIOSQUE również pojawiają się dżinsowe modele, które będa świetną bazą stylizacji na co dzień i do pracy. Kolejnym nawiązaniem do mody z wczesnych lat 2000 są spodnie i spódnice cargo. Wiosną 2023 występują w stonowanej kolorystyce, nawiązującej do do stylu safari. Doły z dużymi kieszeniami nosimy nie tylko w streetwearowych lookach, ale także w eleganckim wydaniu np. do biura.